ارسال هوایی سگ به خارج از ایران ؛ همه آنچه باید بدانید

سرویس ارسال هوایی سگ و یا حمل هوایی حیوانات خانگی این روزها بسیار ضروری است، چرا که علاقه به نگهداری حیوانات خانگی بیشتر شده است. از آنجا که سفر خارجی و یا مهاجرت ممکن است برای هر خانواده‌ای پیش بیاید، نیاز به یک سرویس مطمئن و بی‌خطر برای حمل هوایی حیوانات خانگی، به عنوان عضوی از خانواده احساس می‌شود. اگر شما هم سگی دارید و قصد دارید او را به کشوری دیگر ارسال کنید جای درستی آمده‌اید. در این بخش شما را با مهمترین مسائل ارسال هوایی سگ به خارج از کشور آشنا می‌کنیم.

شرکت فریت بار و کارگو سفیران با سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی در خدمت شماست. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از تجربه و تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی بهره ببرید. این مجموعه حیوان خانگی را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و همه امور مربوط به فرودگاه و گمرک خروجی را با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌دهد. بنابراین حیوان خانگی در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل داده می‌شود. اگر سوالی در زمینه حیوانات خانگی و به خصوص ارسال انواع سگ به خارج از کشور دارید بهتر است با کارشناسان ما مشورت کنید.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط ارسال هوایی سگ با کارشناسان ما تماس بگیرید

ارسال هوایی سگ به خارج از ایران | موارد مهم در حمل هوایی سگ

ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور کار راحتی نیست و موارد قانونی و بهداشتی و ایمنی زیادی باید رعایت گردد. به همین دلیل بسیار مهم است که حیوان خود را به دست مجموعه‌ای بسپارید که قبلاً تجربه این کار را بخوبی داشته باشد و با ریزه‌کاری‌های آن کاملاً آشنا باشد. در اکثر پروازها، حیوانات زنده‌ای مثل سگ و گربه را براساس قوانین مندرج در کتاب مقررات حیوانات زنده‌ی یاتا قبول می‌کنند. در واقع اگر شرایط حیوان مطابق با آیین‌نامه‌ها نباشد، ایرلاین از قبول آن خودداری خواهد کرد. هر حیوانی شرایط نگهداری و محدودیت‌های خاص خود را دارد. نوع هواپیما، دمای مورد نیاز، قفس مناسب هر حیوان باید مدنظر قرار گیرد. در مورد وزن، تعداد مجاز، سن و وضعیت سلامت حیوان قوانینی وجود دارد که هر ایرلاین بصورت جداگانه اعلام می‌کند.
در اینجا بصورت فهرست‌وار به مهمترین موارد مربوط به ارسال هوایی سگ اشاره می‌کنیم. اطلاعات بیشتر را می‌توانید بصورت تلفنی استعلام نمایید.
اگر حیوان باردار باشد و یا ظرف ۲ روز گذشته زایمان و یا جراحی کرده باشد باید در هنگام پذیرش اعلام شود
برخی از کشورها حتماً آزمایش خون حیوان را می‌خواهند. برای اروپا لازم است آزمایش خون به تایید یکی از دفاتر اتحادیه اروپا برسد
– برای کشور امارات نیاز به اخذ مجوز ورود به کشور هست
– برخی از نژادهای سگ پوزه کوچکی دارند و در فصل گرما امکان ارسال آنها نیست. در مورد نژاد سگ‌های مجاز از مشاوره حمل هوایی حیوانات کمک بگیرید
– هزینه خدمات اضافی از جمله خدمات دامپزشکی، قرنطینه، هزینه اسکان، تغذیه،‌ ترخیص، مرجوعی، جریمه و غیره برعهده صاحب حیوان خواهد بود
– برای ارسال هوایی سگ باید پیش از پرواز به حیوان غذا داده و ظرف آب مناسب در قفس موجود باشد
– سن حیوان باید حتماً ۳ ماه تمام باشد
– به قوانین خاص کشورها باید توجه شود؛ برای مثال ارسال حیوان زنده از طریق کارگو به سوئد مجاز نیست و فقط مسافر می‌تواند همراه خود حیوان زنده داشته باشد

ارسال هوایی سگ به خارج از ایران | مدارک مورد نیاز حمل هوایی حیوانات خانگی

مهمترین مسأله در حمل و نقل بین‌المللی حیوانات رعایت بهداشت و عدم انتقال بیماری و بی‌خطر بودن آنهاست. برای ارسال هوایی سگ، باید مدارکی مانند گواهی بهداشت و واکسن هاری را داشته باشید.

برای انجام تشریفات گمرکی برای ارسال هوایی سگ لازم است مدارک زیر را آماده داشته باشید:
۱- اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه
۲- گواهی تیتر هاری
۳- مدارک واکسیناسیون معتبر (با تاریخ میلادی)
۴- مدرک انگل‌تراپی از دامپزشک مربوطه
۵- شناسنامه حیوان و کارت میکروچیپ

ارسال هوایی سگ به خارج از ایران | قفس مناسب چه شرایطی دارد؟

شما که حیوان خانگی نگه می‌دارید حتماً متوجه شده‌اید که در حمل و نقل حیوان در سطح شهر و با وسائط نقلیه عمومی محدودیت‌هایی وجود دارد و قفس حیوان مورد توجه قرار می‌گیرد. در سرویس فریت بار هم قفس حیوانات نقش مهمی دارد و باید حتماً مورد تایید باشد. قفس هر حیوان باید محکم و تمیز و دارای منافذ کافی برای جریان هوا باشد و مایعات از آن نشت نکند. همچنین قفس باید فضای کافی برای نشستن، ایستادن و یا گردش حیوان داشته باشد.

  •  ابعاد قفس باید طبق استاندارد و مناسب اندازه سگ باشد : طول باکس بزرگتر از طول حیوان باشد؛ ارتفاع آن نیز باید بلندتر از قد حیوان در حالت ایستاده باشد
  • قفس باید جهت نگهداری سگ به حد کافی محکم، مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد
  • درب آن باید قفل داشته باشد تا بطور تصادفی باز نشود و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد
  • بستن قلاده در قفس برای حیوان ممنوع است زیرا طبق قوانین پوزه حیوان باید آزاد باشد. همچنین پوشیدن
  • هرگونه لباس به حیوان ممنوع است. در کف قفس باید زیرانداز یا پد پهن شده باشد و ظرف آب ثابت در قفس موجود باشد.

*نکته مهم: در صورتی که باکس حیوان خانگی شرایط مناسب را نداشته باشد در فرودگاه پذیرفته نمی‌شود و برگشت می‌خورد. این موضوع باعث ایجاد هزینه و اتلاف وقت برای شما خواهد شد.

شرکت فریت بار و کارگو سفیران سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی دارد که می‌توانید از تجربه آن استفاده کنید. شما با یک تماس تلفنی از تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی بهره‌مند خواهید شد. سفیران حیوان خانگی شما را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و با انجام همه امور فرودگاهی و تشریفات گمرکی با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی، حیوان را در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل می‌دهد. اگر سوالی در زمینه حمل هوایی حیوانات خانگی و به خصوص ارسال انواع سگ به خارج از کشور دارید از مشاوره با کارشناسان ما بهره بگیرید.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط حمل هوایی حیوانات خانگی با کارشناسان ما تماس بگیرید