حمل هوایی گربه به خارج از ایران ؛ راهنمای مختصر و مفید

حمل هوایی گربه، برای دوستداران حیوانات خانگی که قصد مسافرت و یا مهاجرت را دارند بسیار اهمیت دارد. گربه‌ها موجودات حساسی هستند و به عنوان عضوی از خانواده محسوب می‌شوند و باید در ارسال هوایی گربه مسائل بهداشتی و مراقبتی بسیاری رعایت شود. از آنجا که تعداد علاقمندان به نگهداری حیوانات خانگی رو به افزایش است در این مطلب سعی داریم راهنمای کاملی درباره حمل هوایی گربه به آنان ارائه دهیم. ممکن است برای هر خانواده‌ای سفر خارجی و یا مهاجرت پیش بیاید، پس به یک سرویس مطمئن و بی‌خطر برای حمل هوایی حیوانات نیاز خواهید داشت.

شرکت فریت بار و کارگو سفیران سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی دارد که می‌توانید از تجربه آن استفاده کنید. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از تجربه و تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی بهره ببرید. این مجموعه گربه‌ی خانگی شما را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و همه امور فرودگاهی و تشریفات گمرکی را با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌دهد و حیوان خانگی را در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل می‌دهد. اگر سوالی در زمینه حیوانات خانگی و به خصوص ارسال انواع گربه به خارج از کشور دارید از مشاوره فریت بار حیوانات خانگی استفاده کنید.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط حمل هوایی گربه با کارشناسان ما تماس بگیرید

موارد مهم در ارسال هوایی گربه

ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور کار راحتی نیست و موارد قانونی و بهداشتی و ایمنی زیادی باید رعایت گردد. به همین دلیل بسیار مهم است که حیوان خود را به دست مجموعه‌ای بسپارید که قبلاً تجربه این کار را بخوبی داشته باشد و با ریزه‌کاری‌های آن کاملاً آشنا باشد. در اکثر پروازها، حیوانات زنده‌ای مثل سگ و گربه را براساس قوانین مندرج در کتاب مقررات حیوانات زنده‌ی یاتا قبول می‌کنند. در واقع اگر شرایط حیوان مطابق با آیین‌نامه‌های بین‌المللی نباشد، ایرلاین از قبول آن خودداری خواهد کرد. هر حیوانی شرایط نگهداری و محدودیت‌های خاص خود را دارد. نوع هواپیما، دمای مورد نیاز، قفس مناسب هر حیوان باید مدنظر قرار گیرد. در مورد وزن، تعداد مجاز و سن و وضعیت سلامت حیوان قوانینی وجود دارد که هر ایرلاین بصورت جداگانه اعلام می‌کند.

در اینجا بصورت فهرست‌وار به مهمترین موارد مربوط به ارسال هوایی گربه اشاره می‌کنیم. اطلاعات بیشتر را می‌توانید بصورت تلفنی استعلام نمایید.

  اگر گربه شما جراحی داشته و یا باردار باشد و یا ظرف ۲ روز گذشته زایمان کرده باشد باید در هنگام پذیرش اعلام شود

برخی از کشورها حتماً آزمایش خون حیوان خانگی شما را می‌خواهند.
– هزینه خدمات اضافی از جمله خدمات دامپزشکی، قرنطینه، هزینه اسکان، تغذیه،‌ ترخیص، مرجوعی، جریمه و غیره برعهده صاحب گربه خواهد بود
– برای ارسال هوایی گربه باید پیش از پرواز به حیوان غذا داده و ظرف آب مناسب در قفس موجود باشد
– سن حیوان خانگی باید حتماً ۳ ماه تمام باشد
– در مورد نژاد گربه خود حتماً با کارشناسان حمل مشورت کنید. برای مثال برخی از ایرلاین‌ها مانند هواپیمایی قطر از پذیرش گربه پرشین خودداری می‌کنند.

ارسال هوایی گربه به خارج از ایران | مدارک مورد نیاز حمل هوایی گربه

مهمترین مسأله در حمل و نقل بین‌المللی گربه خانگی رعایت بهداشت و عدم انتقال بیماری و بی‌خطر بودن آنهاست. برای ارسال هوایی گربه، باید حتماً مدارکی مانند واکسیناسیون و گواهی دامپزشکی را تهیه کرده باشید.
همچنین برای انجام تشریفات گمرکی برای ارسال هوایی گربه لازم است مدارک زیر را آماده داشته باشید:
۱- اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه
۲- مدارک واکسیناسیون معتبر (با تاریخ میلادی)
۳- مدرک انگل‌تراپی از دامپزشک مربوطه
۴- شناسنامه حیوان و کارت میکروچیپ

ارسال هوایی گربه به خارج از ایران | شرایط مناسب قفس

شما که حیوان خانگی نگه می‌دارید حتماً متوجه شده‌اید که در حمل و نقل حیوانات خانگی در سطح شهر و با وسائط نقلیه عمومی محدودیت‌هایی وجود دارد و قفس حیوان مورد توجه قرار می‌گیرد. در سرویس فریت بار به وسیله هواپیما هم قفس حیوانات نقش مهمی دارد و باید حتماً مورد تایید باشد. قفس هر حیوان باید محکم و تمیز و دارای منافذ کافی برای جریان هوا باشد و مایعات از آن نشت نکند. همچنین قفس گربه شما باید فضای کافی برای نشستن، ایستادن و یا گردش حیوان داشته باشد.

* ابعاد قفس باید طبق استاندارد و مناسب اندازه گربه باشد. طول و ارتفاع قفس باید بزرگتر از جثه‌ی حیوان در حالت ایستاده باشد
*  قفس باید جهت نگهداری حیوان به حد کافی محکم، مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد
* درب آن باید قفل داشته باشد تا بطور تصادفی باز نشود و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد
* بستن قلاده در قفس برای حیوان ممنوع است زیرا طبق قوانین پوزه حیوان باید آزاد باشد

شرکت فریت بار و کارگو سفیران سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی دارد که می‌توانید از تجربه آن استفاده کنید. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از تجربه و تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی گربه خانگی خود بهره ببرید. این مجموعه گربه‌ی شما را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و همه کارهای فرودگاه و گمرک را با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌دهد و حیوان خانگی را در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل می‌دهد. اگر سوالی در زمینه حیوانات خانگی و به خصوص ارسال انواع گربه به خارج از کشور دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط حمل هوایی گربه با کارشناسان ما تماس بگیرید