ارسال هوایی حیوانات خانگی چه مراحلی دارد؟

ارسال هوایی حیوانات خانگی چه مراحلی دارد؟ (راهنمای کامل)
نیاز به ارسال هوایی حیوانات خانگی ممکن است برای تمامی کسانی که سگ و گربه را نگه می‌دارند پیش بیاید. در دهه‌های اخیر علاقه به نگهداری حیوانات خانگی در میان خانواده‌ها افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است؛ به همین دلیل آشنایی با سرویس ارسال هوایی حیوانات و یا فریت بار لازم بنظر می‌رسد. حمل هوایی حیوانات کار پیچیده‌ای است که نیازمند اطلاع از مقررات فرودگاهی و امور گمرکی است. در این مطلب قصد داریم مهمترین مسائل مربوط ارسال هوایی حیوانات خانگی را توضیح دهیم.
شرکت فریت بار و کارگو سفیران با سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی در خدمت شماست. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از تجربه و تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی بهره ببرید. این مجموعه، حیوان خانگی را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و همه امور فرودگاهی و تشریفات گمرکی را با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌دهد و حیوان را در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل می‌دهد. اگر سوالی در زمینه حیوانات خانگی و به خصوص ارسال انواع سگ به خارج از کشور دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط ارسال هوایی حیوانات خانگی با کارشناسان ما تماس بگیرید

ارسال هوایی حیوانات خانگی | قوانین حمل و نقل حیوانات

بطور کلی حیوانات را به دو شیوه می‌توان ارسال کرد:

1- حمل حیوان همراه مسافر:

جهت حمل حیوان به همراه مسافر، در داخل کابین پرواز، برخی از ایرلاین ها مانند لوفت‌هانزا و هواپیمایی ترکیه بلیط مخصوص حیوانات صادر می‌کنند. در این حالت علاوه بر بلیط مخصوص حیوانات،‌کلیه مدارک قانونی جهت حمل حیوان نیز لازم است.

اما شما باید بدانید که ورود حیوانات خانگی به داخل کابین اکثر هواپیماها بطور کل ممنوع است.

نکته مهم این است مسافر می‌تواند با تهیه بلیط حیوان خانگی را با خود به پرواز ببرد، اما محدودیت‌های زیادی را در این زمینه می‌بایست درنظر بگیرد که شمامل وزن حیوان و قفس آن نیز هست. وزن حیوان و قفس آن در مجموع نباید بیش از ۵ کیلوگرم  وزن داشته باشد باشد. (بنابراین حیوان بزرگ را نمی‌توانید در حالت مسافری همراه ببرید) و همچنین کلیه شرایط و مدارک بهداشتی ذکر شده جهت حیوان همراه داخل کابین نیز باید رعایت گردد.
برای حیوانات بیش از ۵ کیلوگرم باید از سرویس فریت بار حیوان خانگی استفاده کنید.
سایر ایرلاین‌ها مانند هواپیمایی امارات و قطر حیوان را فقط در قسمت بار تجاری (فریت بار) جابجا می‌کنند.

2- حمل حیوان از طریق سرویس فریت بار (بدون مسافر)

در مواردی که مسافری وجود ندارد و یا اینکه ایرلاین موردنظر شما از پذیرفتن حیوان خانگی همراه مسافر جلوگیری می‌کند و یا اینکه وزن حیوان خانگی شما به همراه قفس بیش از ۵ کیلوگرم است، می‌توانید از سرویس کارگو و یا فریت بار استفاده کنید. پس از اخذ تمامی مدارک لازم، شما در پایانه هوشمند بار حیوان خانگی را به ایرلاین  تحویل می‌دهید، بارنامه صادر می‌گردد و حیوان خانکی در مقصد به گیرنده موردنظر تحویل داده می‌شود.

ارسال هوایی حیوانات خانگی ، مدارک مورد نیاز

یکی از مراحل اصلی ارسال هوایی حیوانات خانگی آماده‌سازی و تکمیل مدارک قانونی مورد نیاز است. برای هر حیوان مدارک زیر را باید داشته باشید:

۱- اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی صادره از دامپزشکی کشور مبدأ
۲- گواهی تیتر هاری
۳- مدارک واکسیناسیون معتبر (با تاریخ میلادی)
۴- مدرک انگل‌تراپی از دامپزشک مربوطه
۵- شناسنامه حیوان و کارت میکروچیپ
۶- برگه پرداخت هزینه حمل
۷- تکمیل فرم سه برگی مربوط به حمل حیوانات زنده

ارسال هوایی حیوانات خانگی | قفس مناسب حیوانات خانگی

قفس مناسب و استاندارد یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در ارسال هوایی حیوانات خانگی باید مورد توجه قرار گیرد. قفس باید مطابق با استانداردهای مورد تایید سازمان بین‌الملی هواپیمایی (یاتا) باشد.

مهمترین شرایط قفس :

– ابعاد قفس باید طبق استاندارد و مناسب اندازه سگ و یا گربه شما باشد. طول و ارتفاع قفس از جثه‌ی حیوان خانگی شما بزرگتر باشد. اگر حیوان خانگی شما در حالت ایستاده باشد سقفِ قفس از سرِ او فاصله داشته باشد.
– قفس باید جهت نگهداری حیوان خانگی به حد کافی محکم، مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد.
– درب آن باید قفل داشته باشد تا بطور تصادفی باز نشود و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد.
– بستن قلاده در قفس برای حیوان ممنوع است زیرا طبق قوانین پوزه حیوان خانگی باید آزاد باشد.
– پوشیدن هر نوع لباس یا جلیقه برای حیوان ممنوع است.
– در کف قفس باید پَد یا زیرانداز مناسبی پهن شده باشد.  همچنین ظرف آب قفس باید ثابت و در دسترس باشد.

ارسال هوایی حیوانات خانگی ، خروج حیوانات از ایران

به دلیل بیماری‌هایی که ممکن است از حیوانات انتقال یابد، کشورهای مختلف نظارت و سختگیری‌هایی در رابطه با ورود آنها اعمال می‌کنند. بیماری هاری خطرناکترین بیماری مشترک میان انسان و حیوان است به همین دلیل گواهی تیتر هاری در همه کشورها ضروری است. کشورها از نظر نوع برخورد با بیماری هاری به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

دسته اول : کشورهایی که هاری در آنها بطور کامل کنترل شده است مانند انگلیس و استرالیا

بنابراین مهم است که کشور مقصد شما جزو کدام دسته باشد، زیرا مدارکی که از ایران باید ارائه دهید تفاوت خواهد کرد. در دسته‌ی اول ورود حیواناتی که از ایران خارج شده‌اند نیاز به انجام عملیات قرنطینه در کشور مقصد را ندارد؛ یعنی با داشتن میکروچیپ و تیتر هاری ورود انجام می‌پذیرد.

دسته دوم: کشورهایی که هاری در آنها در حد پایینی است مانند اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، مکزیک
بنابراین مهم است که کشور مقصد شما جزو کدام دسته باشد زیرا مدارکی که از ایران باید ارائه دهید تفاوت خواهد کرد. در دسته‌ی اول ورود حیوانات از ایران بدون قرنطینه مجاز است؛ یعنی با داشتن میکروچیپ و تیتر هاری ورود انجام می‌پذیرد.

در دسته‌ی دوم این مدارک را نیاز دارید :
– میکروچیپ
– گواهی تیتر هاری
– آزمایش خون جهت اندازه گیری تیتر آنتی بادی هاری ( مورد تائید یکی از دفاتر اتحادیه اروپا)
– گواهی بهداشتی بین المللی صادره از سازمان دامپزشکی کشور مبدأ

ارسال هوایی حیوانات خانگی | موارد مهم

برای اینکه بهترین سرویس موجود را برای حمل هوایی حیوانات خانگی انتخاب کنید لازم است از جزئیات بیشتری آگاهی داشته باشید. مواردی از این قبیل به شما کمک خواهد کرد:

  هر حیوان باید در قفس جداگانه گذاشته شود. فقط در هواپیمایی امارات مادر و توله‌ها می‌توانند در یک باکس مناسب قرار بگیرند
اگر حیوانات شامل مادر و توله‌هایش باشد : حیوان مادر و حداکثر سه توله می‌توانند سفر کنند. سنِ توله‌ها بیش از ۱۲ هفته نباشد و هر کدام بیش از ۲ کیلو وزن نداشته باشند و به راحتی همگی در یک قفس قرارگیرند.
– ممکن است بر اساس نوع هواپیما و شرایط عملیاتی از پذیرش موجود زنده جلوگیری شود. برخی هواپیماها قابلیت حمل حیوان زنده را ندارند.
– تحویل حیوان در فرودگاه مقصد براساس فرم تنظیم شده در مبدا فقط به فرد ذکر شده در مدارک صورت می‌گیرد.
– طبق فرمی که در فرودگاه امام خمینی پر می‌کنید، قبول می‌کنید هرگونه هزینه اضافی اعم ‌از: خدمات دامپزشکی، قرنطینه، هزینه اسکان، تغذیه، ترخیص، بازگشت به مبدا، جریمه و …. حیوان بر عهده صاحب بار می‌باشد.

شرکت فریت بار و کارگو سفیران با سالها تجربه مفید در فریت بار و حمل هوایی حیوانات خانگی در خدمت شماست. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی از تجربه و تخصص ما در ارسال حیوانات هوایی بهره ببرید. این مجموعه حیوان خانگی را در مبدأ از شما تحویل می‌گیرد و همه کارهای فرودگاه و گمرک را با رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌دهد و حیوان را در نهایت صحت و سلامت در فرودگاه مقصد تحویل می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراحل ارسال هوایی حیوانات خانگی و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید